Program “Idol” obniżył widownię Polsatu



Reaktywowany „Idol” oglądało średnio 1,40 mln osób, o 70 tys. widzów mniej niż oglądało reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” w analogicznym okresie ub.r. Polsat w czasie nadawania programu był trzeci w rynku telewizyjnym, przegrywając z TVP2 i TVN. Wpływy reklamowe wyniosły 40,06 mln zł.

Muzyczne widowisko „Idol” oglądać można w Polsacie w środy o godz. 20.00, w okresie od 15 lutego do 17 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność formatu wyniosła 1,40 mln widzów. Przełożyło się to na 9,15 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,21 proc. w grupie 16-59.

Największą widownię, wynoszącą 2,08 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek programu. Następnie znalazł się drugi odcinek z 1,76 mln osób, a potem – trzeci z widownią na poziomie 1,54 mln. W analogicznym okresie rok wcześniej Polsat niemal w tym samym paśmie pokazywał szóstą edycję „Top Chef’a”, którą śledziło 1,47 mln osób przy udziałach wynoszących 9,72 proc. w 4+ oraz 13,36 proc. w 16-49. Oznacza to, że „Idol” obniża widownię stacji o 70 tys. osób. Spadły również udziały w obu grupach docelowych.

Polsat czasie emisji „Top Chef’a” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Dwójka emitująca gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia”, „Na dobre i na złe” i początek „Na sygnale”, co przełożyło się na 19,51 proc. udziału. Drugi był TVN (gł. „Na Wspólnej”, „Milionerzy” i „Belle Epoque”; 12,40 proc.), a gorzej od Polsatu wypadła TVP1 (liczne programy, w tym: „Sport”, „Pogoda”, filmy fabularne i „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać”; 7,62 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Źródło info i foto: wirtualnemedia.pl

5 ostatnich postów użytkownika admina

Pozostaw komentarz

You must be logged in to post a comment.