Mecze Polaków w eliminacjach do MŚ w Rosji śledziło 7,4 mln widzów



Wszystkie dziesięć eliminacyjnych meczów reprezentacji Polski do Mistrzostw Świata 2018 w Polsacie i Polsacie Sport śledziło średnio 7,39 mln osób. Największą publiczność zgromadziło spotkanie Polska-Czarnogóra, które oglądało na obu antenach 9,44 mln widzów (wliczając gości jego widownia wyniosła 9,96 mln osób).

W okresie od 4 września 2016 roku do 8 października 2017 roku odbyło się 10 eliminacyjnych meczów do piłkarskich Mistrzostwa Świata, które w 2018 roku odbędą się w Rosji. Wszystkie spotkania można było oglądać w Polsacie i Polsacie Sport.

Średnia widownia wszystkich meczów w Polsacie wyniosła 6,58 mln osób. Przełożyło się to na 42,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 47,89 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 46,20 proc. w grupie 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Na antenie Polsatu Sport wszystkie spotkania oglądało 807 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 5,24 proc., 5,02 proc. i 5,10 proc. udziału. Łączna widownia analizowanych pojedynków na obu antenach wyniosła 7,39 mln osób (47,93 proc., 52,91 proc. i 51,30 proc. udziału).

Dla porównania, eliminacyjne meczów do Euro 2016 w Polsacie i Polsacie Sport śledziło średnio 6,77 mln widzów w 4+. Spotkania te odbywały się w okresie od 7 września 2014 roku do 11 października 2015 roku.

Największym zainteresowaniem cieszył się drugi pojedynek z Czarnogórą, który w zeszłą niedzielę na obu antenach oglądało średnio 9,44 mln osób. Przełożyło się to na 58,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i 64 proc. w grupie 16-49. Było to decydujące spotkanie, w którym udało się polskim piłkarzom wywalczyć udział w przyszłorocznym mundialu.

- Wszystkie mecze eliminacyjne Polaków odnotowały dość zbliżone wyniki. Wyjątkami na minus są tutaj pierwszy mecz (z Kazachstanem) oraz przedostatni (z Armenią). Natomiast w drugą stronę zaskoczył pierwszy mecz z Rumunią (rewanż z tą reprezentacją też miał nieco lepsze wyniki niż średnia) oraz ostatni mecz – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia. – W tym drugim przypadku z jednej strony zdecydowanie wyższa niż w pozostałych przypadkach oglądalność (prawie 9,5 mln) mogła być wytłumaczona tym iż był to mecz decydujący o awansie, z drugiej jednak strony wiadome już było, że Czarnogóra nie zagra najsilniejszym składem i że może nie być to najbardziej emocjonujący mecz (Czarnogórcy mieli jedynie matematyczne szanse na awans). Rzeczywistość pokazała, że emocji nie zabrakło do samego końca, co też odzwierciedlało się na oglądalnościach minutowych – w szczytowym momencie spotkanie oglądało ponad 12 mln widzów, gromadząc prawie 70 proc. widowni telewizyjnej – dodaje.

Rewanżowy mecz z Czarnogórą oglądało dodatkowo 520 tys. gości, czyli osób, którzy nie mieszkają w danym gospodarstwie domowym (są to osoby, które śledziły spotkanie np. u znajomych, czy rodziny). Tym samym mecz Polska-Czarnogóra łącznie z gośćmi oglądało 9,96 mln widzów.

Drugie i trzecie miejsce zajęły oba pojedynki z Rumunią – pierwszy z nich na obu antenach śledziło 8,53 mln osób, a rewanżowe spotkanie – 7,98 mln.

- Ciekawe jest to, że średnia oglądalność nie miała większego związku z czasem w którym była transmisja – zarówno najwyższą jak i najniższą oglądalności zaliczyły mecze transmitowane o godz. 18.00 – komentuje Zientek.
Źródło info i foto: wirtualnemedia.pl

5 ostatnich postów użytkownika admina

Pozostaw komentarz

You must be logged in to post a comment.